22 May 2023
İTÜ, 2. EELISA Araştırma Tabanlı Öğrenme Sempozyumu’nda
İTÜ’lü akademisyen ve öğrenciler, Avrupa Mühendislik Öğreniminde Yenilikçilik ve Bilim Birliği’nin (EELISA) 17-19 Mayıs tarihlerinde Pisa’da yapılan 2. EELISA Araştırma Tabanlı Öğrenme (RBL) Sempozyumu’a katıldı.
Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), geleceği dönüştürme misyonuyla araştırma temelli öğrenmenin geliştirmesine yönelik etkinlikler gerçekleştiriyor. İTÜ bu kapsamda, aynı zamanda EELISA’nın sürdürdüğü araştırma tabanlı öğrenme çalışmalarına da liderlik ediyor. EELISA ortakları SSSA ve SNS ile birlikte İTÜ, 17-19 Mayıs’ta İtalya Pisa’da 2. EELISA Araştırma Tabanlı Öğrenme (RBL) Sempozyumu’nu gerçekleştirdi.
Sempozyumla eşzamanlı olarak EELISA Bilimsel Öğrenci Yarışması düzenlendi. Yarışma; sosyal bilimler, akıllı malzemeler ve üretimi, bilişim, mimarlık, tıp, uygulamalı bilimler, kimya ve biyoloji mühendisliği, çevre inşası gibi başlıklarda gerçekleştirildi.
İTÜ’lü öğretim üyeleri araştırma temelli öğrenmeye odaklanan model temelli tasarım ve dijital ikiz teknolojileri, mühendislik ve sosyal bilimlerde disiplinlerarası öğrenme ve işbirliğine dair fırsatlar ve zorluklar gibi çeşitli konu başlıklarında sunumlar gerçekleştirdiler. İTÜ’lü öğrenciler, EELISA deneyimlerini katılımcılarla paylaşma imkânı buldular. Sempozyum, ödül töreni ve kapanış konuşmalarıyla sona erdi.
İlk sempozyumun ev sahibi İTÜ’ydü
Araştırma temelli öğrenme konusunda EELISA çatısı altındaki çalışmalara öncülük eden İTÜ, düzenlenen ilk sempozyuma ev sahipliği yapmıştı. EELISA 1. Araştırma Tabanlı Öğrenme Sempozyumu, 17-18 Mayıs 2022’de İTÜ’de gerçekleşmiş ve İspanya, Fransa, Almanya, İtalya, Romanya ve Macaristan’dan EELISA ortağı üniversitelerden öğretim üyeleri, araştırmacıları, öğrencileri ve idari personeli bir araya getirmişti.
Araştırma temelli öğrenme nedir?
İTÜ’nün gelecek vizyonunu oluşturan üç ana başlıktan birisi de “Aktif Öğrenme” modelidir. Bu kavramın alt başlıklarından biri olan “Araştırma Tabanlı Öğrenme”, teknik becerilerin teorik temellerden uygulamalara doğru, aşağıdan yukarıya inşa edildiği geleneksel eğitimin yanı sıra; eğitime yeni bir metodolojik ve felsefi yaklaşım, öğrencilere gerçek sorunlara en baştan nasıl yaklaşacaklarını, ihtiyaç duydukları temel bilgileri ve nasıl elde edileceğini deneyim yoluyla öğretmeye dayanmaktadır.