05 Oca 2021

İTÜ MTAL Öğrencileri, “Eğitimde Ahilik Takım Çalışmaları” Projesiyle Ekip Ruhu Kazanacak

İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (İTÜ MTAL) “Eğitimde Ahilik Takım Çalışmaları” projesini hayata geçiriyor. Proje kapsamında; bilişim teknolojileri, denizcilik ve elektrik-elektronik teknolojilerinden oluşan 3 farklı alanda ve 30 konu başlığında yapılacak uygulamalar ile İTÜ MTAL öğrencileri farklı kaynaklardan beslenerek takım halinde proje hazırlamayı öğrenecek.

Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi

İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (İTÜ MTAL) “Eğitimde Ahilik Takım Çalışmaları” projesini hayata geçiriyor. Projenin detaylarını anlatan İTÜ MTAL Müdürü Prof. Dr. Hüseyin Toros,Eğitimde Ahilik Takım Çalışması ile öğrencilerin uygulayarak ve oyunlaştırarak, birlikte çalışma, araştırma, geliştirme, değerlendirme, toplum önünde hitabet hünerleri kazanmalarını; böylece zihinsel, duygusal, sosyal, ruhsal ve bedensel gelişmelerine katkı sağlamalarını bekliyoruz. Takım çalışması saatinde öğrencilerimiz kendi aralarında bir yandan çalışırken, aynı zamanda öğretim üyeleri, sektörden profesyoneller ve üniversiteden büyüklerinin katılımı sayesinde, birlikte zengin bir eğitim içeriğiyle kendilerini geliştirme fırsatı yakalayacaklar,” dedi.

Lisemizde takım çalışmasını geliştireceğiz

Bu etkinliğin mesleki eğitimde takım çalışmasını ön plana çıkaracağını ifade eden Toros, sözlerini şöyle sürdürdü: “Söz konusu çalışma ile 2023 Eğitim Vizyonumuzun temel amacı doğrultusunda, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı insan kaynaklarının yetiştirilmesine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Ahilik kültürü çerçevesinde genç yaşta birlikte araştırma, geliştirme ve mesleki gelişim kazanılacak, tüm insanlığın hasret kaldığı iyi insan meziyetleri sergilenecek. Gelişen teknolojilerle herkes her yerden bilgiye ulaşabiliyor. Öğretmenlerin görevleri de bilgiyi aktarandan ziyade takımları sevk ve idare eden bir yapıya doğru değişiyor. Bilgiye ulaşmada gelişmelerin ve değişimlerin iyi irdelenip eğitim ve öğretimi bu gelişmelerin paralelinde şekillendirilmesi kaçınılmazdır. Bilhassa salgın hastalık sebebiyle uzaktan eğitimin ön plana çıktığı günümüzde, eğitim ve öğretimde değişimlerin de uygulanması daha kolay olabilecek. Kalabalık sınıflar yanında daha küçük takımlarda her öğrencinin daha etkin olması sağlanabilir. Öğrenciler birlikte verilen bir konuyu ayrıntılı araştırabilirler. Her öğrencinin etkin olduğu araştırma ve geliştirmelerle büyük başarılara imza atılabilir. Bunlar çoğaltılabilir. Nihai amacımız, mesleki eğitimde takım çalışmasını ön plana çıkarmak ve bunun kültür derslerine de yansımasını sağlamaktır.”

Her öğrencimiz proje bazlı çalışacak

Uzaktan eğitim modeli sayesinde, eğitim ve öğretimle birlikte proje geliştirme çalışmalarına da ara vermeden devam ettiklerini belirten Toros, “Pandemi şartlarına rağmen öğrencilerimiz projeleri ve makaleleriyle uluslararası yarışmalara katılmaya devam ediyorlar. En son Çin Halk Cumhuriyeti’nde düzenlenen ‘4. Kuşak ve Yol: Gençlik Kampı ve Öğretmen Çalıştayı’na katıldık. Salgın nedeniyle çevrimiçi olarak gerçekleştirilen çalıştayda öğrencilerimizin çalışması “En İyi Sunum” ödülüne değer görüldü. Öğrencilerimiz için güzel bir tecrübe oldu. Öğretmenlerimizle birlikte yarışma sonrasında takım halinde proje bazlı çalışmaları nasıl daha profesyonel hale getirebiliriz, takım çalışmasıyla proje nasıl yazılır ve yönetilir konularında istişare yaptık ve bu çalışmamızı ortaya koyduk,” dedi.

Proje kapsamında uygulanacak yöntem

İTÜ MTAL olarak hedeflerini, ülkemizin ihtiyaç duyduğu donanıma sahip, milli ve manevi değerleri yüksek bireyler yetişmesinde öncü ve aynı zamanda küresel ölçekte başarı seviyesi yüksek lider bir okul olmak biçiminde tanımlayan Toros, proje kapsamında uygulanacak yöntemi ise şu şekilde açıkladı:

“Öncelikle öğrencilerimizin takımları oluşturulacak; bu takımların çalışacağı konular aynı zamanda müfredat çıktıları ve kazanımlarını da içerecek şekilde tespit edilecek. Takım çalışması saatinde öğrenciler kendi aralarında çalışırken, aynı zamanda öğretim üyeleri, sektörden profesyoneller ve üniversiteden büyüklerinin de katılımıyla beraber eğitim içeriği daha da zenginleştirilecek. Bu sayede öğrencilerimiz hem farklı kaynaklardan beslenmiş olacak ve hem de akranlarıyla birlikte uygulamalı şekilde öğreneceklerdir. Takım çalışmalarına ihtiyaç halinde kültür derslerinde de devam edilecek. Örneğin, edebiyat dersinde rapor ve makale yazılması, görsel sanatlar dersinde çizim yapılması, matematik dersinde hesapların yapılması, İngilizce dersinde makalelerin İngilizce yazılması gibi faaliyetler olacak. Böylelikle, öğrencilerimizin öğrenim gördükleri alanlar çerçevesinde yeteneklerini geliştirmelerini ve insanlığa faydalı bireyler olmalarını sağlayacağız.”

3 farklı alanda 30 farklı uygulamada proje çalışılacak

Takımlar 3 farklı alanda ve 30 konu başlığında çalışılarak projelerini belirleyecek. Öğrencilerin ortak çalışacağı alanlar ve konu başlıkları şunlar:

Bilişim teknolojileri alanı takımları: Mobil uygulama geliştiricisi, yazılım mühendisi, oyun tasarımcısı/programcısı, bilgi teknolojileri güvenlik uzmanı, web uygulama geliştiricisi, ağ yöneticisi, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, grafik tasarım.

Denizcilik alanı takımları: Denizlerde mikroplastik kirliliğin azaltılması, gemilerde CO2 salınımın azaltılması, otonom gemiler, salgın sürecinde mesleki eğitim, ultraviyole dezenfeksiyon cihazı, korsan saldırılarına karşı mücadele, kısıtlı görüşlerde seyir yardımcılarını kullanma, gemide yangın durumunda hızlı müdahale, seyir ve seyre yardımcı cihazların 3 boyutlu görsellerinin hazırlanması, 3 boyutlu gemi modelleme.

 

 

İTÜ Ayazağa Kampüsü

Rektörlük Binası Maslak-Sarıyer / İstanbul

İTÜ Ayazağa Kampüsü Telefon

0212 285 30 30 (40 Hat)

İTÜ Ayazağa Kampüsü Fax

0212 285 29 10

İTÜ