02 Nis 2020

YENİ KORONAVİRÜS TEDBİRLERİ GÜNCELLENDİ

"Yeni Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Alınacak Önlemler”, 2 Nisan 2020’de güncellenmiştir.

Haber: İTÜ Kurumsal İletişim Ofisi

Değerli Öğrencilerimiz ve Mensuplarımız,

İçinde bulunduğumuz Koronavirüs salgını ile mücadele döneminde alınan önlemlerle ilgili Üniversitemizde yapılmakta olan düzenlemeler güncellenmiştir. Ayazağa Kampüs kapılarında, yemekhanelerimizde ve Mediko-Sosyal Merkezlerimizde yeni düzenlemeler yapılmıştır.

Ayrıca sıkça sorulan sorulara, koronavirüsü yayılımını engelleme ile ilgili bilgilere ve duyurulara buradan ulaşabilirsiniz.

Koronavirüs tedbirleri için kurulmuş olan İTÜ Koordinasyon Masası telefonlar ve e-posta üzerinden 7/24 hizmet vermeye devam etmektedir.

koronavirus@itu.edu.tr, covid19@itu.edu.tr

(0534) 022 69 92
(0212) 285 34 89
(0212) 285 70 50


İTÜ Rektörlüğü


İTÜ KAMPÜS GİRİŞLERİ

Akademik ve idari personelimiz ile hizmet araçları haricinde, tüm yayalar ve araçlar için kampüs girişleri kontrol altına alınacaktır.

Bu süreçte mezunlarımızın ve emekli mensuplarımızın kampüse girişleri askıya alınmıştır.

Kapılardaki otomatik geçiş sistemi çalışmaya devam edecektir. Mensuplarımızdan ziyaretçileri konusunda gereken hassasiyeti göstermeleri beklenmektedir.

Yurtlarımızda kalmakta olan öğrencilerimiz hariç, diğer öğrencilerimizin girişleri kısıtlanacaktır.

Ayazağa Kampüsü kapılarımızdaki yeni düzenleme aşağıdaki tabloda belirtildiği şekilde yürürlüğe girmiştir:

kapılar-11

EĞİTİM FAALİYETLERİ

YÖK’ün ilan ettiği Yeni Koronavirüs salgınını önlemeye yönelik eğitim kararları doğrultusunda Üniversitemizde, 2019-2020 Akademik Yılı Bahar Yarıyılında öğretim faaliyetleri (lisans, lisansüstü, İTÜSEM) uzaktan eğitimle sürdürülecektir. İTÜ’de uzaktan eğitime 6 Nisan 2020’de geçilecektir.

Uzaktan öğretime ilgili detaylara buradan ulaşabilirsiniz.



DERSLİK ve LABORATUVAR KULLANIMLARI

Ayazağa Kampüsü Merkezi Derslikler (MED-A ve MED-B), tüm kampüslerdeki ve fakültelerdeki derslikler kullanıma kapalıdır.

Laboratuvarlarda çalışan Lisans ve Lisansüstü öğrencilerin İTÜ Laboratuvarlarına girişleri durdurulmuştur. Sadece akademik ve idari personelin zorunlu çalışmaları için laboratuvarlara girişlerine izin verilmektedir.


STAJ FAALİYETLERİ


YÖK’ün bildirimi doğrultusunda İTÜ Denizcilik Fakültesinin uzun dönem gemi stajı yapan öğrencileri hariç olmak üzere aktif staj yapan öğrencilerimizin stajları ve sigortaları dondurulmuştur. Dolayısıyla bu süreçte Denizcilik Fakültesinin uzun dönem gemi stajı yapan öğrencileri hariç, staja başlanması ya da devam edilmesi mümkün değildir. YÖK’ün ilgili açıklamasına buradan ulaşabilirsiniz.


ERASMUS+ PROGRAMI YARARLANICILARI


YÖK’ün 13 Mart 2020 tarihli kararı gereği:

Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan Yurtdışı Yabancı Dil Eğitimi, Mevlana, Proje Tabanlı Mevlana programları ile ilgili çağrıların iptal edilmesine karar verilmiştir.

Mevlana veya Erasmus gibi değişim programları kapsamında yurtdışında olup yurda dönen öğrencilerin ders intibakları hususunda mağduriyet yaşamamaları için gerekli tedbirlerin yükseköğretim kurumlarınca alınmasına karar verilmiştir.

Erasmus öğrencilerinin yurtdışından Türkiye’ye gelişleri ile ilgili düzenlemeler Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın ilgili son duyurusunda ilan edilmiştir. Detaylı açıklamalara link 1 ve link 2 üzerinden ulaşabilirsiniz.


AKADEMİK ve SOSYAL ETKİNLİKLER

YÖK’ün 13 Mart 2020 tarihli kararı gereği; Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve kültürel faaliyetler, spor müsabakaları vb. çeşitli kapsamdaki, akademik veya idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetlerinin (önceden planlanmış olanlar dahil) ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmesine karar verilmiştir.

İTÜ Kampüslerinde toplu katılımlı her türlü kongre, sempozyum ve toplantıya, sosyal/kültürel etkinliklere ve spor faaliyetlerine, kulüp etkinliklerine, 3 hafta ara verilmiştir. Teknik geziler iptal edilmiştir.


KÜTÜPHANE

Mustafa İnan Merkez Kütüphanesi ve tüm fakülte kütüphaneleri öğrencilerimizin kullanımına kapalı olacaktır. 17 Mart 2020 tarihinden itibaren Mustafa İnan Merkez Kütüphanesi’nin kapanış saati ise 16:00 olarak güncellenmiştir.

16 Mart-6 Nisan 2020 tarihleri arasında iade edilmesi gereken yayınların iade tarihleri ikinci bir duyuruya kadar uzatılmıştır.


BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMETLERİ

Kampüs içi etkileşimin azaltılması ilkesi doğrultusunda alınan önlemler uyarınca, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın 7/24 esasına göre çalışan kullanıcı hizmetleri sadece mesai saatleri içinde sunulacaktır. Bir sonraki duyuruya kadar Atölye Teknik Servis hizmeti de durdurulmuştur. Bilgi Teknolojileri ile ilgili birçok işleminizi farklı kanallar üzerinden uzaktan çözümlenmektedir. Detaylara https://bidb.itu.edu.tr/ adresinden ulaşılmaktadır.


SPOR ALANLARI

İTÜ Spor Tesislerinin tümü kullanıma kapatılmıştır. (Stadyum, Kapalı Yüzme Havuzları, Sağlıklı Yaşam Merkezi, Kapalı Spor Salonları ve Kapalı/Açık Tenis Kortları, halı sahalar vd.)


YURT DIŞI SEYAHATLERİ


YÖK’ün 13 Mart 2020 tarihli kararı gereği:

Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelin önceden planlanmış olanlar dahil olmak üzere tüm yurtdışı çıkışlarının ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmiştir. Zorunlu ve ivedi durumlarda talebin Üniversite Yönetim Kurulu kararı ekinde, 12 Mart 2020 tarih ve 2020/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelge uyarınca değerlendirilmek üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na gönderilmesi gerekmektedir.

Öğrencilerimiz (Türk ve yabancı uyruklu) yurt dışına çıktıkları takdirde, dönüşte pandeminin durumuna göre sorun yaşayabilecekleri, uçuşlarının iptal olabileceği, döndüklerinde en az 14 gün eğitime devam edemeyecekleri ve başkaca sorunlar yaşayabilecekleri hususunda bilgilendirilmişlerdir.

Son 14 gün içerisinde yurt dışından dönen öğrencilerimizin ve mensubumuzun “Sağlık Bakanlığı’nın 14 gün evden çıkılmamalı” uyarısı doğrultusunda kampüslere gelmemeleri gerekmektedir. Bu durumda olan öğrencilerimizin 14 günlük “evde izleme (karantina)” sürecinde devamsızlık ve sınav hakları için yurtdışından dönüş belgelerini dekanlıklara, personelin ise bağlı oldukları birime iletmeleri gerekmektedir.


MESAİ SAATLERİ

24 Mart 2020 Salı gününden başlamak üzere mesai saatleri 10.00-16.00, öğle arası 12.30-13.00 ve servis kalkış saatleri 16.05 olarak düzenlenmiştir.

PERSONEL İZİNLERİ

T.C. Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı’nın ve YÖK’ün 13 Mart 2020 tarihli kararları gereği;

Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelden Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü, Yüksekokul, Konservatuar, Meslek Yüksek Okulu ve bağımsız Vakıf Meslek Yüksekokulu müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamileler, yasal süt izni kullananlar, engelli çalışanlar, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı gruplar (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmaktadır.

Bununla birlikte, okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın akademik ve idari personelin yıllık izin talepleri karşılanmakta, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinleri kullandırılmakta; diğer akademik ve idari personelin izin talepleriyle ilgili olarak mer'î mevzuat çerçevesinde işlem yapılmaktadır.

Yurtdışında bulunan kamu görevlileri, yurda dönüş tarihinden itibaren 14 gün evde tecrit oldukları sürenin mesai günlerine tekabül eden kısımlarında idari izinli sayılmaktadır. Söz konusu personelin İTÜ Koordinasyon Masası e-posta adreslerine bilgi vermeleri gerekmektedir (Hangi ülkeden döndükleri, dönüş tarihleri, bulundukları adres, iletişim bilgileri, güncel sağlık durumları…vb).


İTÜ YEMEKHANELERİ

Öğle yemeği saati 12:00-13:30 olarak güncellenmiştir.

Tuzla ve Gümüşsuyu yemekhanelerinde akşam yemeği hizmetine her iki yemekhanede yemek yiyen öğrenci+personel sayısının 50’nin altına düşmesi üzerine ara verilmiştir. Maslak Yemekhanesinde akşam yemeği hizmeti 17:30-18:30 arasında sürdürülmektedir.

Gümüşsuyu, Taşkışla ve Maçka yemekhanelerinde 18.03.2020 tarihinden itibaren yemek hizmeti yemekhanenin sadece öğrenci salonlarında verilecektir.

İçişleri Bakanlığı’nın 21 Mart 2020 tarihinde yayınladığı ek genelgesinde “Gıda üretimi yapan tüm mekanlar sadece paket servis, gel-al benzeri şekilde, kullanıcıların oturmasına müsaade etmeden hizmet verecektir. Bu nedenle söz konusu mekanlarda oturma alanlarını kaldırılması, bu alanlara kullanıcı kabul etmemeleri" konusunda karar alınmıştır. Bu çerçevede, İTÜ Yemekhanelerinde oturma alanları kapatılmış ve sıcak yemek “gel al paket” şeklinde servis edilmektedir.


ÖZEL İŞLETMELER

İTÜ Kampüslerinde ve fakülte binaları içerisinde yer alan işletmeler geçici olarak kapatılmıştır.

İTÜ Maslak Kampüsünde yer alan A101, ve Şok marketler 10:00-20:00 saatleri arasında, Migros 09:00-19:00 saatleri arasında hizmet verecektir. Hizmet alanı büyüklüğüne göre market içerisinde bulunabilecek maksimum müşteri sayısı A101: 36, Migros: 24 ve Şok Market: 28 olarak hesaplanarak market girişlerinde ilan edilmiştir. Marketlere girmek için bekleyen müşterilerin aralarında en az 1 metre mesafe ile beklemeleri gerekmektedir.

Vakıfbank da hizmetlerine 09:00-17:00 arasında devam etmektedir.

İTÜ YURTLARI ve KONUKEVLERİ

Yurtdışından konukevlerimize yapılan tüm rezervasyonlar iptal edilmiştir. Yurt içi yeni rezervasyon talepleri alınmamaktadır.

Üniversitemiz, 29 yurt binası ve 2 öğrenci konuk evinde 5000’e yakın öğrencisine konaklama hizmeti sunmaktadır. Yurt hizmetlerinde mücbir sebep sayılan bulaşıcı hastalık, salgın ve benzeri hallerden dolayı İTÜ Yurtlarında kalmakta olan öğrencilerimizden, YÖK kararında belirtilen 16 Mart 2020 tarihinden başlamak üzere “sadece yurtları kullandıkları süre” için ücret alınacak olup kullanmadıkları süre için “bir sonraki ayda kullanmaya başlayacakları sürede mahsuplaşma” yapılarak mağduriyet oluşmaması sağlanacaktır. Alınan tedbirler kapsamında, yurtlardan çıkış tarihlerinden itibaren mezuniyet gibi sebepler ile yurtlarda tekrar kalmayacak öğrencilerimizin yatırmış oldukları ücretler ise 30 güne bölünerek kalmadıkları süre için kıst ücret uygulaması yapılacak ve yatırmış oldukları ücretler iade edilecektir.


İTÜ MEDİKO SOSYAL MERKEZLERİ

Ayazağa Medikososyal Merkezimiz, Ayazağa ve Maçka Mediko-Sosyal merkezlerindeki sağlık çalışanlarının birleştirilmesiyle kurulan daha güçlü kadro ile hizmet vermeye devam edecektir. Maçka Mediko-Sosyal Merkezi ise “geçici olarak” hizmete kapatılmıştır.

Diş tedavilerinde yalnızca acil müdahale gerektiren durumlarda hizmet verilmektedir.


KREŞLER

T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın açıklaması doğrultusunda, 16 Mart 2020 tarihinden itibaren Bakanlığın bir sonraki açıklamasına kadar Üniversitemiz kreşleri kapalı olacaktır.


KAMPÜS İÇİ RİNG SERVİSLERİ

Yalnızca lojman ringleri devam etmektedir. Diğer ringler geçici olarak durdurulmuştur.


BELGE TEMİNİ

E-devlet üzerinden alınabilen belgelerin hiçbiri Üniversitemiz birimleri tarafından elden verilmeyecektir.


TEDBİRLER

Hijyen ve dezenfeksiyon

www.itu.edu.tr/koronavirus sayfası açılmıştır.

Kişisel hijyenin ve enfeksiyon riskinin azaltılması amacı ile Sağlık Bakanlığı’nın bilgilendirme afişleri yurtlarımıza, yemekhanelerimize ve fakültelerimize asılmıştır.

İTÜ resmi web sayfalarında Yeni Koronavirüs ile ilgili bilimsel içerikli haber çalışması yapılmıştır.

İTÜ resmi sosyal medya hesaplarından tüm kamuoyuna yönelik korunma yöntemlerinin paylaşılmasına devam edilmektedir.

İTÜ’nün tüm birimlerindeki personele Yeni Koronavirüs ile ilgili bilgilendirme yapılmıştır. Kampüslerimizde bulunan tüm özel işletmelerin dezenfeksiyonu zorunlu hale getirilmiş, çalışanlarına Yeni Koronavirüs bilgilendirmeleri yapılmış, maske, eldiven ve diğer hijyen kurallarının uygulanması tebliğ edilerek denetimleri artırılmıştır.

İTÜ Kampüslerinde toplu kullanıma maruz tüm alanların (sınıfların, yemekhanelerin ve özel işletmelerin gıda hazırlık ve servis alanlarının, kütüphanelerin, laboratuvarların, kreşlerin, yurtların, konukevlerinin, tuvaletlerin) temizliğinde Yeni Koronavirüs dezenfeksiyonuna uygun protokoller halihazırda yürütülmektedir. Yemekhanelerin gıda üretim alanlarının dışındaki tüm yemek salonlarında da, gıda alanlarında kullanılmakta olan dezenfektan özellikli temizlik maddeleri kullanılmaya başlanmıştır. Bunların yanı sıra, ortak alanlardaki masalar, sandalyeler, kapı kolları, lavabo bataryaları, klozet kapakları, tırabzanlar, elektrik anahtarları gibi temas noktaları da düzenli olarak dezenfekte edilmektedir.

Üniversitemiz yemekhanelerinde mutfaklar, bulaşıkhaneler ve personel tuvaletlerinin temizlik ve dezenfeksiyon işlemleri Yeni Koronavirüs dezenfeksiyonuna uygun protokole göre sıklaştırılmıştır. Maslak 75. Yıl Yemekhane Ana Bina ve Ek Bina, Maçka Yemekhane, Taşkışla Yemekhane, Gümüşsuyu Yemekhane, Tuzla Yemekhane, Kapalı Spor Salonu, Vadi Spor Salonu, Kapalı Yüzme Havuzu, Stadyum, Gümüşsuyu Spor Salonu ve Müştemilat, Anaokulu (Ayazağa ve Maçka), Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü, Medikolar (Ayazağa ve Maçka), Arıoğlu Kız Öğrenci Yurdu, Ayazağa Kız Öğrenci Yurdu, Ali İhsan Aldoğan Kız Öğrenci Yurdu, Altan Edige Kız Öğrenci Yurdu, Gök Öğrenci Yurdu, Gümüşsuyu Erkek Öğrenci Yurdu, Gümüşsuyu Kız Öğrenci Yurdu, İMKB (Vadi) Erkek Öğrenci Yurtları, Yılmaz Akdoruk Öğrenci Konukevi, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Rektörlük Binası, Eski Rektörlük Binası ve tüm ring servislerde Yeni Koronavirüs dezenfeksiyonu çalışmaları yapılmış, tüm fakültelere/binalara/ring servislerine el antiseptikleri konulmuştur.


Kişisel Dezenfeksiyon ve Sürdürülmesi

Üniversite genelinde öğrencilerimiz, tüm çalışanlarımız ve ziyaretçilerimizin el hijyeninin sağlanması için uygun noktalara el dezenfektanları yerleştirilmiştir. Kullanım rejimi izlenmiş ve gereken noktalara takviye yapılmıştır.

Toplu kullanıma maruz tüm alanların temizliğinde ve kapı kolları, tırabzanlar, elektrik anahtarları gibi temas noktalarında kullanılan deterjanlar yüksek oranda dezenfektan içerenler ile değiştirilmiştir. Stokların kontrolleri sıklaştırılmıştır.


İTÜ KOORDİNASYON MASASI İLETİŞİM BİLGİLERİ

Yeni Koronavirüs (COVID-19) hakkında belirlenen İTÜ tedbir politikaları için 11 Mart 2020 tarihinde İTÜ Koordinasyon Masası (Rektör Yardımcıları, Genel Sekreter ve Yardımcıları, Kurumsal İletişim Koordinatörü, Hukuk Müşavirliği, Haseki Devlet Hastanesi ve İTÜ Mediko Sosyal Merkezi Doktorları, Sağlık, Spor ve Kültür Daire Başkanı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı, Bilgi İşlem Daire Başkanı, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı, Personel Daire Başkanı, Kütüphane Daire Başkanı, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı, Strateji ve Geliştirme Daire Başkanı, Güvenlik Koordinatörü, Yemek İşletmeleri Şube Müdürü, Yurtlar Koordinatörü) kurulmuş olup aşağıdaki telefonlar veya e-postalar üzerinden 24 saat destek verilmeye devam edilmektedir.

koronavirus@itu.edu.tr
covid19@itu.edu.tr
(0534) 022 69 92
(0212) 285 34 89
(0212) 285 70 50


Ayrıca Koronavirüs (COVID-19) önlemleri kapsamındaki uygulamalarla ilgili sıkça sorulan soruların cevaplarına buradan ulaşabilirsiniz.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KORONAVİRÜS ÖNLEMLERİ KAPSAMINDAKİ GEÇMİŞ DUYURULAR İÇİN:

25 Mart 2020 tarihli duyuru için tıklayınız.

20 Mart 2020 tarihli duyuru için tıklayınız.

18 Mart 2020 tarihli duyuru için tıklayınız.

17 Mart 2020 tarihli duyuru için tıklayınız.

16 Mart 2020 tarihli duyuru için tıklayınız.

13 Mart 2020 tarihli "YÜKSEKÖĞRETİM KURULUNU'NUN YENİ KORONAVİRÜS (COVID-19) HAKKINDA BİLGİLENDİRME NOTU: 1" için tıklayınız.

13 Mart tarihli duyuru için tıklayınız.

12 Mart tarihli duyuru için tıklayınız.





İTÜ Ayazağa Kampüsü

Rektörlük Binası Maslak-Sarıyer / İstanbul

İTÜ Ayazağa Kampüsü Telefon

0212 285 30 30 (40 Hat)

İTÜ Ayazağa Kampüsü Fax

0212 285 29 10

İTÜ
More than one Google Analytics scripts are registered. Please verify your pages and templates.