01 Mar 2020

Sıkça Sorulan Sorular

Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi

S: Korona testi için ne yapabilirim?

C: Bu konuda “Alo 184” hattı açılmıştır, danışabilirsiniz. İstanbul’da Haseki Hastanesi, İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Kartal Lütfi Kırdar ve Bakırköy Sadi Konuk Hastanelerinde korona testi yapılmaktadır. 

S: Engelli statüsünde İTÜ çalışanıyım. Koronavirüs salgını ile ilgili olarak Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’ne istinaden idari izinli sayılabilmem için Rektörlükten izin kağıdı almam gerekiyor mu?
C: Personelin Koronavirüs önlemleri kapsamında hangi durumlarda idari izinli sayılabileceği, yıllık izinlerin ya da mazeret izinlerinin hangi durumlarda kullanılacağı YÖK tarafından yapılan açıklamada yer almaktadır. Kararlarda, “60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmasına karar verilmiştir” denilmektedir.

Siz de bu kapsama girdiğiniz için kurumumuzda bulunan engelli raporunuz dahilinde idari izinli sayılabilirsiniz. Ayrıca belge iletmeniz ya da işlem yapmanız gerekmemektedir. Durumunuzu Fakülte Sekreterinize/Enstitü Müdürünüze de mesaj ile bildiriniz.

S: Personelin idari izinli sayılacağı rahatsızlıklar nelerdir?
C: Personelin Koronavirüs önlemleri kapsamında hangi durumlarda idari izinli sayılabileceği, yıllık izinlerin ya da mazeret izinlerinin hangi durumlarda kullanılacağı YÖK tarafından yapılan açıklamada yer almaktadır. Buna göre Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelden Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü, Yüksekokul, Konservatuar, Meslek Yüksek Okulu ve bağımsız Vakıf Meslek Yüksekokulu müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmasına; okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın akademik ve idari personelin yıllık izin taleplerinin karşılanmasına, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinlerinin kullandırılmasına; diğer akademik ve idari personelin izin talepleriyle ilgili olarak mer'î mevzuat çerçevesinde işlem yapılmasına karar verilmiştir.

S: Ringler devam edecek mi?
C: Bu süreçte yalnızca lojman ringleri devam edecektir. Diğerleri geçici olarak durdurulmuştur.

S: İTÜ Kampüslerinde kullanıma kapalı/açık olan bina, eğitim alanı, kütüphane gibi birimler hangileridir?
C:

Kullanıma Kapalı Olanlar

  • Kampüslerdeki ve fakültelerdeki tüm derslikler
  • Ayazağa Kampüsü merkezi derslikler (MED-A ve MED-B)
  • Tüm laboratuvarlar
  • Mustafa İnan Merkez Kütüphanesi ve tüm fakülte kütüphaneleri
  • Kapalı Yüzme Havuzları
  • Sağlıklı Yaşam Merkezleri
  • Kapalı Spor Salonları
  • Kapalı Tenis Kortları

Kullanımı İkinci Bir Duyuruya Kadar Açık Olanlar

  • Stadyum*
  • Açık tenis kortları*
  • Halı sahalar*
  • Mediko Sosyal Merkezi (Diş tedavilerinde yalnızca acil müdahale gerektiren durumlarda hizmet verilmektedir. Diğer tedaviler sürdürülmektedir.)

 

*Bu tesislerimiz sadece bireysel kullanımlara açıktır. Spor müsabakalarına ve toplu kullanıma kapalıdır.

S: Staj yapan İTÜ öğrencileri stajlarına devam edecek midir?
C: İTÜ Denizcilik Fakültesinin uzun dönem gemi stajı yapan öğrencileri hariç olmak üzere aktif staj yapan öğrencilerimizin stajları ve sigortaları dondurulmuştur. Dolayısıyla bu süreçte Denizcilik Fakültesinin uzun dönem gemi stajı yapan öğrencileri hariç, staja başlanması ya da devam edilmesi mümkün değildir. YÖK’ün ilgili açıklamasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx

S: Yüksek lisans tez çalışmalarını, laboratuvar çalışmalarını, projelerini yürüten öğrenciler laboratuvar çalışmalarına devam edebilecek midir?
C: Lisans ve Lisansüstü öğrencilerimizin İTÜ Laboratuvarlarına girişi durdurulmuştur. Yalnızca akademik ve idari personelin zorunlu çalışmaları için laboratuvarlara girişlerine izin verilmektedir.

S: Alınan tedbirler kapsamında Yüksek Lisans tez savunma sınavı tarihlerinde bir erteleme yapılmış mıdır?
C: Lisansüstü tez savunma sınavlarının online yapılması uygun görülmektedir. Online toplantı için kullanılabilecek lisanslı Skype Enterprise yazılımı İTÜ web ana sayfasında yer alacaktır.

S: Akademik takvimde tez teslim süreleri ile ilgili bir değişiklik yapılmış mıdır?
C: Tez teslimleri ertelenmiştir. Yeni takvimin duyurusu ayrıca yapılacaktır.      

S: 16 Mart 2020– 6 Nisan 2020 tarihleri arasında vize sınavları yapılacak mıdır?
C: İlgili tarihler kapsamında tüm dersler ve sınavlar iptal edilmiştir. Konuyla ilgili olarak Üniversitemizin resmi iletişim kanallarından yapılacak duyuruları takip edebilirsiniz.

S: 16 Mart 2020– 6 Nisan 2020 tarihleri arasında İTÜ Yurtları yedek listelerinde bekleyen öğrencilerin durumları ne olacaktır?
C: 16 Mart 2020 tarihinden itibaren 3 hafta süre ile İTÜ Yurtlarına yedek listelerden öğrenci alımı (yedek listelerden öğrenci alımında sıra kaybı yaşanmayacak şekilde) bir sonraki duyuruya kadar durdurulmuştur.

S: YÖK’ün  eğitime ara verdigi  bu süreçte İTÜ yurtlarından geçici olarak  ayrılan öğrencilerin ödemeleri nasıl olacak?
C: Üniversitemiz, 29 yurt binası ve 2 öğrenci konuk evinde 5000’e yakın öğrencisine konaklama hizmeti sunmaktadır. Yurt hizmetlerinde mücbir sebep sayılan bulaşıcı hastalık, salgın ve benzeri hallerden dolayı İTÜ Yurtlarında kalmakta olan öğrencilerimizden, YÖK kararında belirtilen 16 Mart 2020 tarihinden başlamak üzere “sadece yurtları kullandıkları süre” için ücret alınacak olup kullanmadıkları süre için “bir sonraki ayda kullanmaya başlayacakları sürede mahsuplaşma” yapılarak mağduriyet oluşmaması sağlanacaktır. Alınan tedbirler kapsamında, yurtlardan çıkış tarihlerinden itibaren mezuniyet gibi sebepler ile yurtlarda tekrar kalmayacak öğrencilerimizin yatırmış oldukları ücretler ise 30 güne bölünerek kalmadıkları süre için kıst ücret uygulaması yapılacak ve yatırmış oldukları ücretler iade edilecektir.

S: Erasmus öğrencilerinin yurtdışından Türkiye’ye giriş ve çıkışları nasıl gerçekleştirilecektir?
C: Erasmus öğrencilerinin yurtdışından Türkiye’ye gelişleri ile ilgili düzenlemeler Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın ilgili son duyurusunda ilan edilmiştir. Detaylı açıklamalara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
https://www.iletisim.gov.tr/turkce/duyurular/detay/cumhurbaskani-erdoganin-talimatlariyla-cumhurbaskani-yardimcisi-oktayin-baskanliginda-gerceklestirilen-toplantiya-iliskin-aciklama
http://erasmus.itu.edu.tr/duyurular/covid-19

S: Bu süreçte Fen Bilimler Enstitüsü doktora yeterlik sınavı başvuruları nasıl olacaktır?
C: 2019 – 2020 Bahar Yarıyılı sonu itibariyle doktora yeterlik sınavına girecek öğrencilerimiz başvurularını 20 Mart 2020 saat 17:00 'a kadar E-FBE Bilgi Yönetim Sistemi (http://e.fbe.itu.edu.tr/phdStudent/YeterlikBasvuru.aspx) aracılığıyla gerçekleştirebilirler. Dilekçe ile yapılacak başvurular kabul edilmeyecektir.

S: Öğrenciyim, otopark aboneliklerimizle ilgili durumu öğrenebilir miyim?
C: Otopark aboneliğiniz 16 Mart 2020 tarihinden başlamak üzere dondurulmuştur. Kampüslerde eğitimin başlaması ile birlikte aboneliklerinizin kalan süresi devam ettirilecektir.


COVID-19 hakkında belirlenen İTÜ tedbir politikaları ancak sizlerin desteğiyle başarıya ulaşacaktır. Söz konusu tedbirlerin uygulanması için Koordinasyon Masası kurulmuştur. Yukarıdaki cevapların yeterli olmadığı konularda İTÜ Koordinasyon Masasına aşağıdaki telefonlar veya e-posta üzerinden ulaşabilirsiniz.

koronavirus@itu.edu.tr veya covid19@itu.edu.tr (Mesajınız kısa bir süre içerisinde yanıtlanacaktır)
(0212) 285 30 82
(0212) 285 66 44
(0212) 285 70 50
(0534) 022 69 92 (Mesai saatleri dışında ve hafta sonları)



İTÜ Ayazağa Kampüsü

Rektörlük Binası Maslak-Sarıyer / İstanbul

İTÜ Ayazağa Kampüsü Telefon

0212 285 30 30 (40 Hat)

İTÜ Ayazağa Kampüsü Fax

0212 285 29 10

İTÜ