06 Ara 2021

Mikrobiyoloji Eğitimi Alanında İTÜ’nün Uluslararası Başarısı

Öğretim üyemiz Prof. Dr. Zeynep Petek Çakar’ın ve öğrencilerinin mikrobiyoloji eğitiminin pandemi sırasındaki önemi hakkında İTÜ’de yaptığı çalışma, Avrupa Mikrobiyoloji Cemiyetleri Federasyonu’nun (FEMS) çıkardığı FEMS Microbiology Letters dergisinin “Educating in a Pandemic and Beyond” adlı tematik özel sayısında yayımlandı.

Haber: İTÜ Medya ve İletişim Ofisi

İTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Zeynep Petek Çakar ile Manchester Metropolitan Üniversitesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Joanna Verran ve Dr. James Redfern’in “Analysis of University student responses to the pandemic in a formal microbiology assessment” adlı, mikrobiyoloji eğitiminin COVID-19 pandemisindeki önemiyle ilgili uluslararası makaleleri, Avrupa Mikrobiyoloji Cemiyetleri Federasyonu’nun (FEMS) çıkardığı FEMS Microbiology Letters dergisinin “Educating in a Pandemic and Beyond” adlı tematik özel sayısına dahil edilerek Ekim 2021’de yayımlandı.

Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinin başladığı 2019-2020 bahar döneminde BIO216E ve BIO216EL kodlu mikrobiyoloji teorik ve laboratuvar derslerini almakta olan İTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans öğrencilerinin edindikleri mikrobiyoloji bilgi ve becerilerinin, pandemi sırasındaki davranışları üzerine çok olumlu etkileri olduğu görüldü.

Öğrencilerin gerek aile ve yakın çevrelerini pandemi ve mikrobiyolojiyle ilgili temel kavramlar hakkında doğru bilgilendirme, gerekse pandemiyle ilgili kısıtlama ve kurallara uyma gibi halk sağlığına yönelik uygulamalar açısından sosyal sorumluluk örnekleri gösterdikleri ortaya konuldu.

Mikrobiyoloji eğitiminin COVID-19 pandemisi sırasındaki önemi ve mikrobiyoloji eğitimiyle edinilen kazanımların gerçek hayatta başarıyla uygulamaya konduğu gösterildi. Makale, dergi tarafından ücretsiz online erişime açıldı ve kısa sürede büyük ilgi çekti (Altmetric attention score: 15).

FEMS Web sitesindeki “Educating in a Pandemic and Beyond” özel sayısıyla ilgili duyuru linki için tıklayınız.

Derginin özel sayısına erişim için tıklayınız.

Makaleye erişim için tıklayınız.

Dergi editörünün, özel sayıda yer alan tüm makaleleri özetlediği derleme makalesinin linki için tıklayınız.

İTÜ Ayazağa Kampüsü